Sörprajs!

 Dotra, maken och jag åkte till Eightmoods outlet i Skurup igår
för att se om vi kunde göra några fynd.
Nu var det ju egentligen inget vi behövde
men så är det ju oftast när man besöker den typen av affärer.
I mataffärer däremot handlar man (kanske?) mest sånt man har behov av
men i inredningsbutiker blir det mest sånt man har lust till!
Jag hade i åtanke att hitta nya kuddar till soffan
(och det gjorde jag)
medan maken nog hade i åtanke att stoppa mig!
(men det kunde han inte!)
Han tycker att det där med
många kuddar och filtar överallt mest är ivägen!
Så snacka om att han överraskade mig 
när han tog fram två kuddar
som han absolut tyckte att vi skulle köpa!
(Nä, han var inte i koma; blodsockret låg bra!)
En till sovrummet
(med vacker text på)
och en till soffan
(med bokstaven R som i Rosengren på)
Jag sa inte emot honom
utan la kuddarna på vår vagn.
Och sedan log jag och tänkte i mitt stilla sinne
att det går visst att lära gamla hundar sitta!  
Häpp! 
 
Här nedan ser ni hur det blev:
 
 
Den röda sparar vi till jul:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0