Tappade visst.....

....räkningen!
 
Har sista året snöat in på Kivilyktor.
Tycker att de är lättplacerade
och  att de sprider ett fint sken när de är tända
och att de är vackra även när de är släckta.
Började med en i klarglas
(tror jag!)
och sedan har det bara trillat på.
Köpt några själv i frostat glas och i rosa
och fått några gröna i julklapp
och födelsedagspresent av make och barn.
 
Senaste tillskottet till samlingen är två grå
som bara tiggde om att bli köpta av mig
(dessutom på  extrapris)
och jag kunde inte neka dem att få följa med mig hem!
Eller hur.....
Jag behövde ju några mörkare som motvikt till alla ljusa.....
Se själva så bra de passade in:
När dottern kom hem frågade hon:
Hur många har du nu?
Dessa åtta + två gröna i som står i skåpet, sa jag.
Nä, jag fick ju fyra gröna kom vi på.
Till slut enades vi om att jag hade tolv stycken!
 
Tills idag när jag upptäckte  två rosa till i skåpet.....
Så nu får det nock vara stopp!
 
Fast det hade ju varit fint med några i höstens färger också...
en orange och en gul kanske....
eller en brun.....
och sen kanske nån röd.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0