Helt tomt!!!

Gick ner i källaren för att lägga i tvätt i maskinen.
När jag kom ner för trappan kände jag ett lätt vinddrag.
Irriterat tänkte jag:
Jaha, då har han glömt stänga och låsa källardörren igår kväll!
SLARVER!!!
 
Jag kikade in i garaget och irritationen
ersattes av fasa!
Jag kände hur jag blev helt kall i kroppen
och torr i halsen.
Sprang upp för trappan,
försökte kalla på maken
men det kom bara ut ett gurglande ljud från strupen.
Men han förstod att jag ville visa nåt i källaren.
 
Lite lojt och nonchalant följde han med mig ner igen
men blev snabbt lika chockad som jag.
 
Garaget var
TOMT!
 
ALLA  MOPEDERNA  VAR  BORTA!
 
 
Stulna under natten medan vi låg och sov.
 
 
Vi stod stumma i dörren
och försökte ta in vad som hänt ........
 
 
 
 ......då vaknade jag upp ur min
mar(?)dröm!
 
 
 
  (Ps. Jag har kollat; de är kvar...
........ja och tvättmaskinen också)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0