Cirkus i byn!

Olika cirkusar besöker Tomelilla varje år
och när barnen var små var det lite av en tradition att besöka iallafall en om året.
Varför vet jag inte
för egentligen gillar jag inte cirkus!
Trots det har vi suttit i publiken både på Cirkus Maximum, Cirkus Olympia
och säkert någon till!
(Nog mest för att jag tycker att barn ska få många upplevelser!)
 
 
Denna helgen var det dock Cirkus Bambino som kom till byn!
Jag lånade barnbarnet och gick dit.
Inträdespriset var för ovanlighetens skull väldigt humant; 60:-/ person!
(Har betalat både tre och fyra gånger så mycket på andra cirkusar!)
Men faktum var att det hela var inte värt mer än 60:-!
Cirkusen bestod av en mamma, en pappa och deras sex (eller sju?)barn
som alla var engagerade på något sätt; i och runt manegen.
Uppträdena var väl lite amatörmässiga
men helt okej om man inte har så stora krav.
  Mea 2,5 år var nöjd; hon fick se clowner och hästar och äta godisar!
 
Och hon fick också rida två varv på en liten häst.
 
Så långt var det väl godkänt!
 
Men lite av "skämten" mellan Pappa Clown och Cirkusdrottningen
var lite plumpa och personliga och blickarna mellan dem var inte alltid så vänliga!
Blickarna och minerna som cirkusmamman gav sina barn emellanåt var inte heller så trevliga!
Sådant lägger man märke till som vuxen i publiken och det drog ner betyget rejält.
 
Men Pappa Clown fick iallafall inga raseriutbrott
som jag läste på internet att han fått vid andra tlllfällen!!
En cirkus jag rekommenderar?
Nja, inte om man gillar
CIRKUS
men om man gillar att studera
MÄNSKLIGA RELATIONER och SAMSPEL
så var den helt okej!
Så då får jag väl vara nöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0