Jag bara "sojar"....

Ovanstående rubrik har jag stulit från ÖoB:s tv-reklam
men den passade bra på detta inlägg
så jag tyckte det var okej!

och har denna veckan fått chansen att prova
Pearl River Bridge äkta kinesisk soya.
 

Sojan har jag provat förut
bl.a. när jag dubbelmarinerat fläskfilé och till vårrullar.
Idag använde jag den när jag utvecklade min kalops
till en smakrik köttgryta.
 
Det blev en mycket god gryta med en
liten extra sälta.
Skulle sojasmaken framträda ordentligt skulle jag nog använt mer.
Nästa gång ska jag prova den i ett recept jag har på kycklinggryta
där man ska ha i betydligt mer än vad jag hade idag.
Betyget för sojan blir
(baserat både på dagens och tidigare erfarenheter)
att det är en god, prisvärd och lättanvänd produkt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0