Pizzatime!

Fredag = fredagsmys = pizza!
Ja, iallafall idag!
Dags att plocka fram
Blissmixen
och provbaka!
Mixen som jag testade idag heter
Blissmix tortilla/pizzabotten
och jag valde alltså att använda halva mixen idag
och  baka ut den som pizzor.
Jag blandade mixen med mjölk, ägg och ost
 
 och medan degen vilade förberedde jag pizzans topping.

 
  Pizzorna före och efter gräddning
 
Degen var aningen kladdig och därmed svår att KAVLA ut
men jag TRYCKTE ut den med händerna och det gick jättebra!
  
Och sedan var det äntligen dags att äta!

 
 
Jaha, och vad tyckte vi då? 
Mycket god deg!
I vanliga fall brukar min pizzadeg var knaprig
men denna var mjuk och det var mycket gott som omväxling.
Maken tyckte att det smakade lite som tacobröd
medan jag själv kunde känna en dragning mot omeletthållet.
Hur som helst blev betyget VG!
 
För övrigt var receptet mycket tydligt och lätt att följa
ett stort plus för den som är ovan i köket.

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0