Valnötsbröd

  Suget efter en god smörgås satte in
så jag passade på att provbaka
valnötsbrödsmixen från
Blending bliss
(Bilden hämtad från Blending bliss hemsida)
 
Fram med ost, mjölk, ägg och mix 


Bara till att röra ihop och platta ut i braspannan.
Jag valde att strö över lite pumpakärnor
för det var det enda jag hade hemma!  

 Och så skjuts in i ugnen!
Cirka 45 minuter senare plockade jag ut
16 nygräddade och väldoftande bullar.
Och så var det dags för avsmakning

 Goda, mäktiga och kryddiga matbullar blev resultatet.
Kanel och ingefärssmaken gav lite julkänsla över det hela.
Dottern i huset som är lite kräsen när det gäller bröd gav bullarna VG
och tog dem med sig till studentboendet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0