Traumatiskt semesterminne!

Jag och maken var på semester i Göteborg.
Han körde och vi tittade runt på den vackra naturen.
Jag hade min telefon i handen
och satt även
(kanske mer än på naturen!) 
och tittade ner på den.
 
Plötsligt sa jag:
STANNA GENAST!
Nu får det f*n i mig vara nock!
Kör till Stenungsund, jag ska till Stenungsund!
Jag ska dit och dansa till Lasse Stefanz!
 
Maken stannade bilen,
jag gick runt öppnade hans dörr
och drog ut honom.
 Satte mig i bilen och körde iväg!
 
Maken; lätt förvånad skyndade sig till minuten
(innan jag hann tömma kontot!) 
för att ta ut pengar till tåget hem!
• • • • •
 
Då var klockan 02.45
maken vaknade, lätt genomsvettig
och kunde till sin stora glädje(?) se mig ligga
och snarka bredvid honom!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
 
Nu är ju frågan:
Ska vi inte åka till Göteborg i sommar?
Ska jag lägga undan min telefon?
Ska jag sluta spela Lasse Stefanz när jag donar här hemma?
 
Eller ska jag ta chansen..........
 
                                (Namnet på LS-skivan jag fick av maken när jag fyllde år)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0