Vad menas?

Men or mice
är ju ett uttryck man har hört innan
men
kille eller katt
var något nytt för mig!
 
Eller
vad var det de menade?
Och
vad var det det stod egentligen?
 
 Det var nämligen så att jag fick ett mail från min
internetbokhandel.
 
Där stod att de hade fått in en ny samling
 
VISPE-KISAR!
 
Hmm, vad var nu detta?
Var det böcker om bakande killar
 
eller
var det böcker om vimsiga katter
eller
 
vad var det?
 
Nä, det var ju inget av ovanstånde!
 
Det var helt enkelt nya böcker med barnvisor och pekbilder!
 
VIS-PEKISAR!
 
Det fattar väl alla!
( Iallafall borde jag fattat det som köpt sådana till barnbarnen tidigare!)
 
 (Bilden hämtad från Bokus)
 
Så kan det gå
om man inte läser på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0