Lucia

 Idagarna har säkert de flesta sett någon lucia,
antingen i verkliga livet eller på tv.
 
 Själv var jag på sondotterns förskola i fredags morse
och såg henne lussa för första gången.
Ett jättefint arrangemang utomhus
med lucior, tärnor,tomtar, lyktor, glögg, sånger och versläsning.
    
Mycket trevligt och avspänt!
 
Själv har jag också lussat några gånger under årens lopp,
både hemma, i skolan och 1973 var jag Näsbys första och enda lucia!
(inte var vi väl så avskräckande!?)
 
Nedan ser ni några andra glimtar ur min karriär som lucia/tärna:
1971 och 1972
på hemmaplan tillsammans med den åtta år yngre systersonen Patrik
 
 
 
1979 på Milnerskolan
 
men jag avslutar med det bästa och det första tidsmässigt;
1967 i Hammar med min 6 år äldre syster Lotta
 
Har en känsla av att hon tyckte att jag saboterade framträdandet!
(notera svarta blicken!)
 
 
 Hörde talas om ett äldreboende där de gamla lussade och äldst blev Lucia
så vem vet kanske särken kommer på igen nångång!!
 
Läs mer om det här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0