Grrrrrrrrr....

Jag har haft som måtto att inte ha en gnällblogg.
(Tycker själv att sådana inlägg är urtråkiga att läsa!)
 
Men denna veckan har jag legat hemma i influensa
( och nä jag ska inte gnälla om det!)
och då haft möjlighet att lyssna på nyheterna en gång i halvtimmen
och att läsa dagstidningarna lite noggrannare.
Och det var då jag blev litta gnällig........
 
Jag vet inte........
men jag tycker inte synd om kändisen som haft fler män än genomsnittet
(hon har väl själv valt?!)
och jag tycker inte synd om rånaren som dog
(han har väl själv valt att vara på platsen för brottet?!)
och tycker inte om när sociala ärenden ältas om och om igen och görs till snyfthistorier
(tystnadsplikten hindrar socialarbetarna att berätta allt för journalister!)
 
Sen kommer jag inte ihåg om det var nåt mer jag retat mig på!
(förtränger som tur är saker rätt snabbt!)
 
Men det mest fantastiska var nog lokalbladets
förstasidesnyhet
idag!
Populäraste hundnamnen i regionen!
Den orkade jag inte ens reta mig på...
det blev bara
SUCK!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0