Sjåklad.......

....mums!
Mixen från
Blending Bliss
har fått stå i skåpet  och väntat en tid.
Inte för att jag inte ville baka den utan snarare för att mycket kommit emellan
(jobb, sjukdomar och allmän tidsbrist!)
Men nu i juldagarna var det dags!
Fram med ägg, mjölk, margarin och Blending Bliss mixen på chokladkaka!
  
Jag valde att baka ut den i en rund springform
och la till en chokladtopping och nötter!
(Chokladtoppingen gjorde jag själv med mörkblockchoklad och grädde.)
Resultatet blev en mycket god kaka, rätt kompakt och med en genuin chokladsmak.
Minus för mixen  var att det var många moment vid ihopvispningen.
 Tidsangivelserna för hur länge de olika kakorna skulle stå i ugnen kändes också väl tilltagna.
(30 min för muffins?)
Som van bakare vet man att det är bäst att känna med provsticka
annars är risken för en torr kaka stor.
Men som helhet en god och klart godkänd chokladkaka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0