Brödkaveln räckte inte.......

Kände att jag behövde ta till med hårdhandskarna
för att få det som jag ville!
 
 
 
Började med den vanliga brödkaveln...
men det räckte inte; han blev bara LITE mer följsam!
 
 
 
 
 
Gick över till kruskaveln för att se om jag med hjälp av den
kunde platta till honom rejält då!  
 
 
Men icke...
det blev till att ge sig iväg och köpa rejäla doningar!
 
 
Och se det hjäpte!
Nu fick jag honom dit jag ville!
 
Efter
att ha bankat till honom litta en stund med tillhygget
och bearbetat honom med olika material
  låg han stilla, snäll och god hos mig!
 
  På tallriken!
 
Och jag fick äntligen sätta tänderna i honom!
Och jag njöt av varenda tugga!
 
(Känsliga läsare behöver inte ondgöra sig över att jag kallar min kotlett för HAN!
Ni får kalla era vad ni vill.
Kan mycket väl vara så att det hjälper
att tänka på en HAN när man bankar!
Vad vet jag?!)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0