Jag var väl ingen ängel....

 ...sjunger Lena Ph i
"Det gör ont"
 
Och någon ängel är man väl inte
och inte särskilt änglalik heller
och inte vill man väl vara det heller
eller...
 
Fast visst är det fint med änglar och änglavingar.
Har ju en hel del sådana.
Ja, änglar alltså!
Änglavingar har jag inga;
tycker nock att där går gränsen för mitt änglaliv!
 
På en förskola där jag arbetade för cirka 20 år sedan läste vi ibland om Sunkan.....
Sunkan ville ha vingar så att han kunde flyga och kolla ner på allt ovanifrån....
"Om man vill ha nåt jättemycket så får man det"
hade Sunkans mamma sagt!
Och en kväll hände det!
Han fick vingar!
 
Och ett helt annat perspektiv på sitt liv!
"Hela världen låg för hans fötter"
 Vingarna hjälpte Sunkan att förverkliga sina drömmar!
 
Så lite vingar hade kanske inte varit så dumt iallafall!
 
Ooopps vad hände nu.......
 
 
 
 Kan det vara vingar?
Är jag litta änglalik ändå?
 Vem vet.......
" Om man vill ha nåt jättemycket så får man det"
 
Psst..
Blev du nyfiken på Sunkan?
Lyssna
HÄR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0