Ja, men han vill ju bara....

....hälsa!
 
Kanhända att detta inlägg sticker i ögonen på hundägare
men det må så vara
för jag tycker så här!
 
Var några dagar innan midsommar ute för att plocka några blommor till stången.
Gick på en ödetomt som nu börjar att bli övervuxen.
 
På plats fanns också några hundägare som rastade sina hundar.
Lösa men det var helt okej.
Några hundar sprang emot mig
men när ägarna förstod att jag inte var intresserad
så kallades de  tillbaka meddetsamma.
Härligt att vi kunde samsas om ytan!
 
Men sen kom damen med hunden i koppel!
När hunden gick mot mig släppte hon efter i kopplet så att den nådde fram till mig
istället för att hålla in den.
 
Jag visade först med kroppspråket att jag inte var intresserad
sedan sa jag att jag inte var så road av hunden.
 
Då sa damen:
" Ja, men han vill ju bara hälsa!"
Jag kunde inte låta bli utan svarade:
"Ja, men det vill inte jag!"
 
Blicken jag fick var knivvass,
den kunde nog dödat!
 
Men
är det verkligen okej att gå fram till vem som helst
och snusa dem på benen,
dregla lite,
hoppa lite
och nästan börja slicka på dem?
 
Och om det är okej
gäller det isåfall bara för djur?
Eller kan människosläktet också gå på den linjen?
 
För tänk om
min make blir sugen på närkontakt med någon trevlig person 
nästa gång vi är ute på promenad.
Tänk om han drar sig fram emot någon han är intresserad av
(t.ex Jennifer Aniston eller Halle Berry)
och börja dregla, snusa lite och kanske till och med slicka på benen!
 
Kan jag då bara att le och säga:
"Ja, men han vill ju bara hälsa!"
 
 
 Häpp!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0