Host, host, örk....

Igår när hostan satte igång
la maken fram "hosttableter"
och sa:
"Ta en sån här, de hjälper!"
 
 
 
Jag tryckte snabbt ut en och stoppade den i munnen.
 
Tvi vale, vad den smakade räligt att suga på
så jag svalde den hel!
 
Jag ynkade mig litta om hur illa den smakade.
Jag gnällde litta om varför de inte kunde göra goda sugtabletter.
Brukar ju smaka citron eller nåt sånt!
Jag skulle minsann läsa på förpackningen om där stod något om ev. smaktillsastser.
 
Hm, jag skulle nock läst på förpackningen från början......
 
Det var inga sugtabletter........
 
De skulle lösas upp i vatten och intas som slemlösande dryck!
 
 Tur jag inte hann skriva till dem och klaga.....
Häpp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0