Stark eller svag....

...eller ingen alls?
 
Efter att ha varit mer eller mindre förkyld ända sedan den 7: e januari
och provat de flesta hostmediciner som finns ute i handeln
så tänkte jag ta ett nytt grepp nu när det var dags igen!
 
Jag googlade helt enkelt på husmorsknep.
Och där fanns det saker att lära sig ska ni veta!
Det mesta går att bota på naturlig väg!
(tycks det som)
 
Hmm, vad stod det då om hosta...
Eucalyptuste, tigerbalsam, varm vinbärssaft,vitlök, vattenånga......
men sen kom det mest spännande!
 
 
Smörja in bröstet med senap??
Kollade i kylskåpet
och vi hade ju  flera sorter att välja på!
(gillar tydligen senap!)
 
 
Då är ju frågan:
ska man börja med den svagaste och jobba sig uppåt......
 
eller
 
  ska man slå till på brorsan Mats hemmagjorda starka (!!) senap direkt?!
 
 
Nä, Mats senap vill jag allt spara till prinskorvarna i påsk!
 
Och när jag tänker efter så struntar jag nock i de andra också.....
 
Man drar kanske på sig 
(eller till sig) 
något annat med senap på bröstet??!!
 
Huvaligen!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0