Där kom förklaringen!

  Upptäckte att duschen och badrummet behövde städas
(eller rättare sagt jag upptäckte det häromdagen
men förträngde det tills idag!)
 
Men det var väl inga problem, tänkte jag!
Detta fixar jag på nolltid!
 
Fram med flaskorna,
sprutade på,
lät det verka en stund
och sen torkade jag rent.
Skinande blankt direkt!!
Jösses så lätt detta var,
varför hade jag skjutit upp det när det var så enkelt!
 
Och det var då jag kom till sans igen;
stående med flaskorna i ena handen och skurborsten i andra;
och jag tänkte
Var sjutton ska jag börja?
 
Det är ju så enkelt på tv:n
varför i herrans namn ska det vara så svårt i verkligheten?!
 
 
Det var då jag kom på det!
Det var ju därför! 
Jag hade fel kläder på mig!
 
På tv-reklamen ser det ut ungefär så här:
 
 
 
 och hemma hos mig mer så här:
 
 
 
Det är klart att städningen går som en dans i högklackat!
Det skulle ju till och med jag förstått!
 
Så till nästa vecka
(eller nästa gång det behövs ....eller nästa gång jag upptäcker att det har behövts en tid!)
kommer jag att ha inhandlat nya skor!
 
Och då blir livet och städningen så mycket enklare.....eller!?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0