Många dagar att hålla reda på!

Inte nog med att man ska komma ihåg allas olika
födelsedagar,
namnsdagar,
bröllopsdagar,
"träffedagar",
förlovningsdagar,
julaftnar....
(fast där har vi kanske samma?)
så ska man hålla reda på
Alla hjärtans dag,
Fars dag,
och inte minst
Kanelbullensdag!
 
Puh, det är tufft att leva i ett I-land
må jag säga!
 
Och så då gårdagen...
"Köttgrytans dag"!
 
Va, missade ni den.......
Tänk det gjorde inte jag!
Stod i köket många timmar för att fira denna!
Och resultatet ser ni här:
(förutom de portioner vi har i magarna!)
Höstgryta med enbär, svamp och lingon
+
Kött och grönsaksgryta med senap och ketchup som smaksättare
  Det jag inte riktigt förstår är att
ingen pratat om denna dagen på tv:n och inte heller på radion
och inte har det stått något om den i tidningarna....
 
Kan den vara lokal i Tomelilla...
eller kan den vara lokal på Hantverkaregatan....
eller kan det rent av vara att den är lokal i mitt kök.....
kan det helt enkelt vara så att Fru Rosengren förköpte sig på grytbitar....
kan det rent av vara så att hon för en stund glömde
att de numera bara är TVÅ i hushållet och inte FEM+
 
Maken påstår detta!
(och när hade han rätt sist???)
Men so what...
gott är det med köttgryta!
Så helt klart är den värd en egen dag...
om så bara hemma hos oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0