Vem kunde ana...

...att det fanns fler systrar!!
 
(Nä, ni behöver inte vara oroliga..de JAG har räcker gott ! )
 
Nä, ser ni
idag handlar det om några andra systrar
som vi inte visste fanns!
Och absolut inte att de isåfall fanns så nära!
 I Tomelilla till och med!
Och tvillingsystrar till och med!
 Jodå så var det!
 
 Vilka är det då som har hittat sina släktingar??
 
Jo, det är de här små liven som funnits i min ägo i många år:
 
Den till vänster har jag haft i snart 50 år
och
den till höger har jag adopterat från min syster och hon är äldre!
( Ja, både dockan och min syster är alltså äldre än den andra.....eller nåt sånt!)
 
Den till vänster har med åren fått litta eksem och en ögonskada
medan den till höger har hållit sig bättre i trim som ni ser.
Båda har varit nöjda med att vara ensambarn
och vi har aldrig haft någon anledning till att tro att de hade några syskon!
 
 
Förrän idag!
Döm om vår förvåning när vi i Tomelilla stöter på dessa:
Va...är de bara lookalike eller är de systrar??
 
Efter att studerat dem närmre kom vi fram till att de måste vara systrar!
De till höger hade samma kroppshållning och var i samma fina form.
De till höger hade liknande ögonskador
( förvärvad eller rent av förlossningsskada??
enda skillnaden var att hon inte hade samma eksem som sin syster.
Visst ser man att de är tvillingar:
 
 
Sen återstod ju den stora frågan.....
skulle vi återförena systrarna och låta dem leva sina dagar tillsammans...
eller skulle vi låta dem leva kvar i sina egna världar??
 
Jag och maken kom fram till det svåra beslutet
att vi icke tyade med fler "ungar"
därför nöjde vi oss med att fotografera de nyfunna systrarna
och hoppas att de får de bra i sina andra familjer!
 

Men vem vet ....
stannar de i Tomelilla så kanske vi stöter på dem i byn nån dag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0