Morgonfundering.....

Surrar mycket runt oss hela tiden....
rapporter om skolresultat....
rapporter om pensioner....
rapporter om sjukdomar...
 
Många som suckar över mycket
och det är klart att det finns mycket att sucka över...
men
har det blivit mer accepterat
(och förväntat?)
att vi ska sucka stället för att jubla?
 
Mycket runt omkring oss handlar om att säga
NEJ,
vi blir uppmanade och uppmuntrade
från många håll att vi ska våga
säga nej till olika saker.
 
Och det är klart att vi ska säga nej till förtryck, mobbing, lurendrejerier och liknande.
 
Men det är kanske dags att bli uppmanade och uppmuntrade att våga säga
JA
till olika saker också?
Det måste kanske bli accepterat att vara positiv i vår lilla värld....
positiv till att jobba även om det tar emot ibland
(det är kanske nyttigt med litta kraftansträngning?)
positiv till att pröva något nytt
(det är kanske nyttigt med en sallad ibland?)
postiv till att ibland kanske ge litta mer än man får
(det är kanske så att vi inte alltid ser belöningarna för mödan?)
positiv till att viss press och stress faktisk kan vara nyttig
(det är kanske så att vi stått rent stilla annars?)
 
Jag vet inte om det är så här...
men jag TROR att det är dags
för oss att våga vara litta positiva och våga säga ja;
våga säga ja till litta engagemang i olika sammanhang
annars blir det väldigt tråkigt att leva
eller har jag rent fel?
 
Ha en skön onsdag alla
så får vi se när vi hörs igen!
 
Om jag inte sagt JA till för mycket vill säga.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0