..... e de nåt som gör mig så varm.

 
Så sjunger Danne Stråhed i den här sången om de skånska flickornas dialekt!
 
Och faktum är att jag också blir litta extra varm
när jag hör någon som uttalar
"sås" och "gelé"
precis som jag gör!
Det känns tryggt på något vis;
känns som om jag är hemma i den dialekten.....
(även om jag älskar de sydskånska uttrycken "bööst" och "litta" t.ex!)
 
Något annat som gör mig lite extra varm
 (och de berörda också!)
 det är bra klädda barn!
 
Och nu menar jag inte modekläder, märkeskläder eller något sådant
utan jag menar
långkalsonger och raggsockar!
 
Jag har säkert nån störning
(ännu en alltså!)
men jag blir varm och lycklig
och det känns tryggt ombonat/omvårdat
när jag ser barn klädda i underställ och varma strumpor!
 Knäppt?
 Ja, kanske......
 
Men när jag tänker efter så är det nog en rejäl störning jag har.....
för jag blir också väldigt varm
när jag ser maken i långkalsonger och raggsockor!
 
Fast det är kanske en annan historia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0