Vinodling

 
Jag vill absolut inte håna någon med detta inlägg.
Utan tvärtom höja personerna
som gjorde att jag började min gårdag med ett hjärtligt skratt.
 
Vi satt i bilen, jag och maken på väg norrut för att titta på rally.
Bilradion var på och
vi strölyssnade på programmet, 
sjöng  med (läs skrålade) när "Dagny" spelades
svarade på frågor när vi kunde
och vi hade det allmänt trevligt.
 
 
Det skulle visa sig
att tårarna bara en liten stund senare
skulle rinna ner för mina kinder.
 
Men nej....jag var inte ledsen...
jag skrattade hejdlöst åt dialogen på radion.
 
  
"Hoppas det inte blir regn på min vinodling"
sa den ene mannen
"Kan man odla vin?"
sa den andre mannen
"Nä, man odlar inte vin, man odlar vindruvor SEDAN gör man vin"
replikerade den förste mannen
 
 
Vid det laget fick jag och maken en förnimmelse av ett träd
med små, små vinflaskor hängandes
 och som med tiden svällde och växte upp till helbuteljer.
Och vi skrattade gott,
absolut inte ÅT herrarna på radion utan MED dem för hela dialogen blev så rolig!
 
 
Men håll med om att det varit praktiskt om man kunde odla vin.
Då kunde man  gått ut och skördat en liten flaska om man bara var sugen på ett glas
och låtit dem växa upp till litersflaskor om man skulle ha gäster!
 
  
Frågan är om det hade funkat med bag-in-box  också?
 
Häpp!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0