Ute är mörkt.....

 
 
... i alla husen
lyser nu överallt de tända ljusen.
Nu kommer någon där,
jag vet nog vem det är:
Sankta Lucia, Sankta Lucia.
Jo då snart så är det dags.
Med adventsljusstakar, stjärnor, hyacinter och inte minst lucior!
Själv älskar jag lucior och änglar.
 
Förra året kom det fram att jag ägde fler lucior än jag trodde.
Men de var ju  så fina  allesammans
inte minst när de var samlade så här tillsammans
Eller hur?
(Måste erkänna att det finns dubbletter av några!)
 
 
 Men det fanns de i min familj
(läs dottern!)
som tyckte att nu räcker det!
Du har inte plats till fler!
 
Så igår när maken och jag besökte det stora varuhuset i Halland
(läs Gekås Ullared)
så besinnade jag mig och lydde familjen!
Fastän jag tyckte att detta luciafölje var så söta  och billiga
så fick de inte följa med oss hem!
 
Jag tittade länge på dem...
Jag fotograferade dem.....
Men jag köpte dem inte!
 
Så stolt jag var över mig själv!
Jag kunde stå emot!
Jag kunde tänka förnuftigt!
Jag behövde ju inte fler!
Man kan faktiskt nöja sig med att titta!
 
 
 
På hemvägen sen så svängde vi in på en byggshop
(läs Bauhaus)
som ju också säljer lite hemmapynt.
( Det var jag som ville in där....undra varför!)
 
Och då sprack det.....
Så nu har jag ett luciatåg till! 
 
Men nu är det stopp!
Nu blir det inte fler!
 
Nu ska jag njuta av dem jag har
 när de om några veckor står  på plats i fönsterkarmen.
 
 
Nu ska jag avsluta kvällen med att läsa lite reklamblad!
 
 
Men titta vad som fanns i en annan byggshops
( läs Jula)
reklam.......
  Visst var de lite söta!
 
Häpp!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhh de måste du ju ha där e ju pepparkaksgubbe me 😍 / Jennie.w

2015-11-17 @ 20:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0