Kom och skriv mig....

..... det på näsan
så sjöng Hedvig i
barnprogrammet från A till Ö
som jag älskade
(och många med mig) 
när jag var liten.
 
Älskade hennes cykel. 
 
Tyckte hon var fräckt klädd.
 
Gillade snusförnuftige Helge på taket.
 
Men mest var jag förundrad över bildtelefonen
som hon pratade med sin syster genom.
 
 
 
 Tänk vilken uppfinning.
Rolig och skrämmande på samma gång. 
Tänk om någon skulle kunna titta in till mig genom telefonen.
Tänk om de skulle kunna se mig i bara nattasärken! 
Huva, så läskigt!
Men det kommer ju inte att hända,
det är ju ett barnprogram med en hitte-på-pryl!
Trodde jag då 1974. 
 
Tänk emoji, Emoji Tänkte WhatsApp Emoticon, emoji, Datorikoner, e-post png  | PNGEgg
Eller????? 
 
 
Idag 2021
vet jag 
att jag
KAN
ringa till
 dem
och både se och höra dem samtidigt!
 
 
Vilka då undrar kanske någon....
 
Jo,
 
SYSTRARNA
 
 förstås!
 
 
 Eller hur Åsa;
det provade vi ju i somras!
Fast då satt vi ju bredvid varandra 
😆
 
 
• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •

Uppdatering söndag morgon
 
Som sagt.... 
Det gäller att vara uppe och påklädd
 
 😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁
 
  
 
 
Plötsligt händer det!! 
 
 Häpp!
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Detta hade jag glömt.

2021-08-15 @ 08:34:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0