När Stropp blev en....

....... blev en flopp! 
Satt en stund i solen och njöt av den fina blomstergruppen jag fick när jag firade min dag. 
 
 
Tagetesen blommade i gult och orange,
pelargonen lyste röd och grann, 
murgröna slingrade sig över kanten
och  palettbladen var..... 
Men kolla så söt! 
Efter så många Grodan Boll bilder så behöver Kalle Stropp lite kärlek :)  :D: unket
En liten Kalle Stropp satt där så fint 
och njöt av solen
på ett rostrött blad
Så söt! 
Den måste jag fotografera! 
 
 
 
Men allt ser inte alltid ut att vara 
vad man tror vid första anblicken! 
Den här lilla söta Herr Stropp
visade sig var en sulten lövvårtbitare! 
 
 
Hmmm..... 
Nu var den inte en så söt och älskvärd Herr Stropp längre
utan 
en mycket oönskad och rälig liten Mister Flopp
som mina blommor ville äta opp! 
Nu startade en liten jakt på rovdjuret
som jag nog förlorade. 
 
Idag iallafall
men
jaktsäsongen är inte slut! 
 
 Varning jakt pågår & Varning jakt pågår & Varning jakt pågår & Varning jakt pågår
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0