Där gick man på pumpen....

....två gånger!
 
Jag har en stor zinkbalja som jag fått av svärmor.
Varje sommar har jag ett litet springvatten i den.
Jag tycker att det är rofyllt att lyssna på porlandet
(andra blir kissnödiga av det)
 
 
 
Pumparna har en förmåga att bara hålla en säsong
( kan var handhavande fel
men det tror jag icke!)
 
Hur som helst så var det dags att köpa ny pump i år igen.
Snabb vända in i vår berömda lågprisaffär
och fick fatt i det sista exemplaret på hyllan.
( såg att omslagsplasten var litta trasig men det spelade ju ingen roll)
 
Egentligen inte den storlek jag ville ha utan storleken mindre 
men det skulle nog bli lagom sprut(t) ändå.
 
Hem med raska steg för att montera den.
 
Hmm, vad vara detta!
Allt fanns utom röret som skulle leda vattnet uppåt.
Tillbaka till affären
(tur man bor nästgårds)
 
Förklarade dilemmat,
paketen hade troligtvis öppnats av någon som tagit röret😡
och fick pengarna tillbaka
eftersom att de inte hade fler exemplar inne just då.
 
Häromdagen var vi i affären igen
och till min glädje hade de fått in pumpar igen.
 
Fick återigen ta storleken mindre än tänkt men so what!
Återigen hem med raska steg för att montera den.
 
Deja vu!
Nä, inget rör i denna heller!!
Och denna gången var förpackningen hel!
 
först 
läste jag på förpackningen....
"innehåller led light som passar till fontänpump"
 
 
 
 
Så, det var bara till att gå tillbaka
och erkänna att jag inte läst på förpackningen
utan köpt belysning och inte en pump.
 
 Kassörskan var så förstående 
och jag fick återigen pengarna tillbaka.
(Jag berättade inte
att det var andra gången med likadan vara🙈)
 
Så nu har jag beställt en pump på nätet.
(lågprisaffären visste inte
om eller när
de fick in pumpar i den storlek jag behövde)
 
Och
NU
jag har läst mycket noga vad den innehållar.
Häpp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0